CONFORMITATEA BUNURILOR ȘI POLITICA DE RETUR

Conformitatea bunurilor

Toate bunurile livrate de către Muzeul Național Peleș îndeplinesc cerințele subiective și obiective de conformitate:

  • respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și alte caracteristici prevăzute în prezentare;
  • corespund scopului special pentru care cumpărătorul le solicită, pe care cumpărătorul l-a adus la cunoștința Muzeului Național Peleș cel târziu în momentul încheierii tranzacției(contractului de vânzare) și pe care Muzeul Național Peleș l-a acceptat;
  • corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare;
  • respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor;
  • orice neconformitate care este constatată în termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumată a fi existat deja în momentul livrării bunurilor, până la proba contrarie sau cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura neconformității;
  • în caz de neconformitate, cumpărătorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de a obține rambursarea.

Răspunderea vânzătorului

Muzeul Național Peleș răspunde față de cumpărător pentru orice neconformitate care există în momentul livrării bunurilor și care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă.

 

Repararea sau înlocuirea bunurilor

Reparațiile sau înlocuirile se efectuează fără costuri, într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice începând cu data înștiințării Muzeului Național Peleș de către cumpărător și cu privire la neconformitate și fără vreun inconvenient semnificativ pentru cumpărător, ținând seama de natura bunurilor și de scopul pentru care cumpărătorul a solicitat bunurile în cauză. În cazul în care neconformitatea urmează să fie remediată prin repararea sau înlocuirea bunurilor, cumpărătorul pune bunurile la dispoziția Muzeului Național Peleș, care le preia pe propria cheltuială(v. Art. 12 din OUG Nr. 140/2021, cu modificările și completările ulterioare).

Așadar, cumpărătorul returnează Muzeului Național Peleș bunurile, pe cheltuiala acestuia din urmă, iar Muzeul Național Peleș îi rambursează cumpărătorului prețul plătit pentru bunuri la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de cumpărător că bunurile au fost returnate. Muzeul Național Peleș rambursează cumpărătorului suma respectivă de bani folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de cumpărător pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care cumpărătorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina cumpărătorului plata de comisioane în urma rambursării.

Cele de mai sus se completează cu prevederile OUG nr. 140/2021, cu modificările și completările ulterioare.